Het erve Heineman en de familie Ter Heine of Ter Heijne 1412-2012.

Dit boek gaat over de geschiedenis van een eeuwenoud erf te Harbrinkhoek en over de familie die naar Erve Heineman is genoemd.

Het boek laat zien hoe een erf met rogge, beek en heide alle kenmerken van een Twentse boerderij bezit en hoe een Twentse boer te maken heeft met regels en de zorgen van zijn tijd.

Zeshonderd jaar familie Ter Heine of Ter Heijne is niet alleen interessant voor wie de naam dragen maar ook voor anderen. In wonen en werken, in trouwen en rouwen is de familie altijd met noabers en andere buurtgenoten verbonden geweest. Velen, vooral in Geesteren, Tubbergen en Vasse, zullen in dit boek hun banden met de familie ontdekken of bevestigd zien.

Verkrijgbaar bij de lokale boekhandel in Tubbergen.

Kadastrale Atlas van Tubbergen.

Op 13 december 2011 presenteerde de gezamenlijke Heemkunde-groepen uit de gemeente Tubbergen de Kadastrale Atlas van Tubbergen.

De atlas bestaat uit twee delen. Een boekwerk met gegevens en een kaartenmap.

De set is te koop bij de heemkundegroepen van Tubbergen of de lokale boekhandel.

De prijs bedraagt ¤ 30,-

Rondom Veldwijk in Tubbergen.

Verhalen over een molen, een herenhuis, een burgermeester en een notaris.

Auteur J.H. Wigger.

Deze uitgave wordt mede mogelijk gemaakt dankzij een bijdrage van: Cogas Cultuurfonds, Rabobank Projectenfonds en Pebem Vastgoed BV Almelo.

De Tubbergsche Politiequaestie.

Een eeuw geleden (1910) kwam Tubbergen op de kaart te staan door de zgn. "politiequaestie". Tubbergen was toen landelijk nieuws! Een dorpscafé, twee veldwachters en de leden van de plaatselijke harmonie vormden de ingrediënten voor deze kwestie. Een kwestie die met name door toedoen van de pers - mede gezien het strategische spel van de advocaat en de opmerkelijke rol van de officier van justitie - nogal in de belangstelling kwam te staan. Dusdanig, dat het zelfs tot in Haagse kringen - o.a. middels Kamervragen aan de Minister van Justitie - doordrong.                                 Auteur: Martin Paus.

Titelblad Eendracht

Dorp & buurtschap Tubbergen

De Melkfabriek - door Jos Oude Nijhuis.

“1893 - 1993 -  Honderd jaar zuivelco-operatie in Tubbergen”

Rijk geillustreerd boek over de geschiedenis van de cooperatieve zuivel in Tubbergen.  -  294 pagina’s

Prijs ¤ 35,00    -  UITVERKOCHT

Dorp en buurtschap Tubbergen.

“Tubbergen verhaald door Tubbergenaren”

21 interviews met bekende en minder bekende oude inwoners uit het dorp.

Prijs ¤ 10,00